خانه / خبر کده / شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای

شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای

WhatsApp Image 2020-11-27 at 19.40.54

ملتی که شهادت دارداسارت نداردامام خمینی رضوان الله

محسن فخری‌زاده عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروزترور شد. او با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شد که در دهه ۴۰ میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده بود.

محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده است، دیده می‌شود. دیگر نام‌های ایرانی در این فهرست عبارتند از: آیت‌الله خامنه‌ای ومحمدعلی جعفری فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشت. بر طبق نظرآژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نمی شد، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

 

WhatsApp Image 2020-11-27 at 19.52.31

۲ سال پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با کمک رژیم باکو اسناد هسته ای کشورمان را ربوده و با هدایت سازمان امنیت الهام علیف آنها را از باکو به تل آویو منتقل کرده بود، این توضیح را در مورد شهید فخری‌زاده در برابر دوربین‌ها داد و از او به‌عنوان مغز متفکر برنامه موشکی ایران به ویژه موشک عماد نام برد.

همین موضوع سند کافی و وافی در اختیار ایران می‌گذارد تا اگر اراده و غیرت و برنامه‌ای جهت انتقام از عوامل ترور این شهید والامقام و فرزند برومند ایران داشته باشند آن را عملی کند. تا زمانی که رژیم صهیونیستی متوجه نشود که بابت اقداماتش علیه کشورمان باید هزینه‌ای بپردازد این رژیم که ذاتش با ترور و آدمکشی عجین است این اقدامات را ادامه خواهد داد چرا که به خوبی به این نتیجه رسیده که این اقدامات و ترورها در تهران معمولاً بدون پاسخ می‌ماند، چراکه همکاران در این ترورها رژیم الهام علیف و ابزار آنها نیز گروهک تروریستی منافقین یا گروه‌های تکفیری مورد حمایت کشورهای عربی.

این مطلب هم بخون

جشن فرخنده فروردین است

مقاله جشن فرخنده فرودین  نویسنده : سید محمد سیف زاده      دانلود مقاله بصورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *